CSR WroClub - pierwszy projekt zakończony - "Kup plecaka dla dzieciaka"

Pracownicy wrocławskich firm ufundowali szkolne wyprawki dla uczniów z dolnośląskich domów dziecka
Nowy plecak dobrej jakości z ładnymi przyborami szkolnymi to marzenie każdego dziecka.
Pracownicy kilkunastu wrocławskich firm wspólnymi siłami przygotowali wyprawki szkolne dla
dzieci, które nie mogą liczyć na takie prezenty od swoich rodziców. To pierwsza inicjatywa CSR
WroClubu zorganizowana we współpracy z dolnośląskimi domami dziecka oraz rodzinami
zastępczymi.

Akcja „Kup plecaka dla dzieciaka” rozpoczęła się na początku lipca. W siedzibach firm należących do CSR
WroClub pojawiły się skarbonki z nazwą inicjatywy i plakaty zachęcające pracowników do zbiórki i
przygotowania plecaków wyposażonych w szkolne przybory. Wszystkie wyprawki były dostosowane do płci
i wieku dziecka. W każdym plecaku znalazły się m.in.: piórnik, zeszyty, długopisy, blok techniczny i
rysunkowy. Z plecaków dla młodszych dzieci wystawała bibuła czy plastelina, a starszych - cyrkiel czy
przybory geometryczne.

Akcja odbiła się szerokim echem wśród pracowników naszych firm. Mimo okresu wakacyjnego udało nam
się zebrać więcej plecaków niż planowaliśmy – podkreśla Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy banku
Credit Agricole. - W naszym banku zaangażowali się pracownicy nie tylko z wrocławskiej centrali, ale także
z placówek terenowych, m.in. w Tarnowie, Puławach czy Zduńskiej Woli. Niektórzy, poza sugerowanymi
przez nas przyborami, dorzucali też coś od siebie: słuchawki, kalkulator, czy słodycze. Wyszło naprawdę
super.

Celem akcji „Kup plecaka dla dzieciaka” było wsparcie uczniów–wychowanków dolnośląskich, rodzinnych i
państwowych domów dziecka z: Borowa, Dzbanowa, Ludowa Polskiego, Obornik Śląskich, Pieszyc, Piławy
Górnej, Przyłęku i Skorogoszcza oraz rodzin zastępczych. Wspólnymi siłami udało się przygotować ponad
320 wyprawek szkolnych dla dzieci w wieku od 6 do 19 lat.

Pomoc, jaką otrzymaliśmy od wrocławskich firm dzięki akcji „Kup plecaka dla dzieciaka” jest nieoceniona,
ponieważ służy dzieciom, które od nowa budują swój świat. Dzięki takim inicjatywom dzieci nabierają
przekonania, że rzeczywistość nie jest nacechowana jedynie przykrymi doświadczeniami. Zaczynają
nabierać zaufania i budować wiarę w drugiego człowieka. – podsumowuje Ilona Bugaj, dyrektorka domów
dziecka w Pieszycach i w Piławie Górnej.

Pomysłodawcą i organizatorem akcji jest powołany w 2017 r. CSR WroClub. Zrzesza on entuzjastów i
praktyków społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) z największych firm z Wrocławia. W akcję „Kup
plecaka dla dzieciaka” zaangażowało się 15 wrocławskich przedsiębiorstw z różnych branż: Carefleet,
Credit Agricole, Credit Suisse, Dolby, DXC Technology, Gigaset, IBM, Infor, intive, Nokia, Objectivity, PwC,
Rödl& Partner, SoftServe i Unit4.

Choć konkurujemy ze sobą na polu biznesowym, to uznaliśmy, że akcje charytatywne na rzecz
potrzebujących możemy organizować wspólnie. Współpraca wielu firm daje lepsze efekty niż działanie
każdej z nich w pojedynkę. To prawdopodobnie pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce – mówi Katarzyna
Kubat-Eijeriks z firmy Objectivity.

Członkowie klubu myślą już o kolejnych akcjach. Na ten moment sprawdzają realne potrzeby dzieci z
domów dziecka.

 

wróć
facebook
newsletter


zapisz się